FAQ
Znajdą tutaj Państwo odpowiedzi na pytania z zakresu naszej działalności, które bardzo często słyszymy od naszych obecnych i potencjalnych klientów. Dotyczą one cen świadczonych przez nas usług – transportu morskiego, kolejowego, lotniczego i drogowego, a także możliwości sprawdzenia statusu przesyłki oraz innych szczegółów związanych z ofertą naszej firmy spedycyjnej.
Jeśli nie znajdą tu Państwo odpowiedzi na swoje pytania lub po zapoznaniu się z nimi wciąż będą mieli Państwo jakieś wątpliwości, serdecznie zapraszamy do skontaktowania się z nami poprzez jeden ze sposobów podanych w zakładce “Kontakt”.
1. Ceny usług świadczonych przez naszą firmę
Dlaczego nie posiadamy cennika usług?
Specyfika branży spedycyjnej niestety uniemożliwia wykonanie takiego cennika – składowych jest bardzo wiele, a ceny nieustannie się zmieniają. W celu przygotowania wyceny prosimy wypełnić formularz zapytania (tutaj link: https://www.e-cargo.pl/formularz-zapytania/) albo skontaktować się z naszymi spedytorami.
Ile kosztuje transport kolejowy/drogowy/morski/lotniczy?
Na to pytanie trudno odpowiedzieć w trakcie rozmowy telefonicznej, dlatego zachęcamy do przesłania nam zapytania ofertowego albo skorzystania z formularza zapytania. Robimy wszystko, żeby ofertę przygotować w jak najkrótszym czasie, a każde zapytanie jest przez nas traktowane priorytetowo. Wystarczy, że podacie Państwo miejsce odbioru, miejsce dostawy, określicie wymiary i wagę przesyłki, liczbę sztuk, rodzaj i wartość ładunku, a my powrócimy z wyceną.
Kiedy otrzymam wycenę transportu morskiego/drogowego/kolejowego/lotniczego?
Ofertę otrzymacie Państwo najszybciej jak to będzie możliwe. Przy przesyłkach do portu morskiego lub lotniska jest to kwestia nawet 15 minut. Przy wycenach do drzwi zazwyczaj musimy czekać na odpowiedź naszego partnera w danym kraju. Ze względu na różnice czasowe, termin może się więc przesunąć dopiero na następny dzień.
2. Status przesyłki
Gdzie mogę sprawdzić status mojej przesyłki?
Status przesyłki można sprawdzić na kilka sposób, w zależności od tego, czy jest to przesyłka lotnicza, kolejowa lub morska. Na naszej stronie internetowej https://www.e-cargo.pl/ w prawym górnym rogu znajduje się zakładka o nazwie “Monitoring przesyłki”. Wystarczy, że wpiszecie tam Państwo podany przez nas numer listu lotniczego, a wyświetli się bieżący status przesyłki. W przypadku przesyłek morskich i kolejowych należy się skontaktować z przydzielonym Państwu spedytorem, który sprawdzi status z armatorem albo operatorem logistycznym.
Czy mogę sprawdzić status mojej przesyłki, jeżeli nie znam numeru listu lotniczego/morskiego/kolejowego?
Do sprawdzenia przesyłki konieczny jest numer listu przewozowego. W przypadku pytań lub wątpliwości należy skontaktować się z przydzielonym Państwu spedytorem.
3. Szczegóły i zakres usług
Czy organizowane przez Cargo Express transporty są objęte ubezpieczeniem?
Cargo Express, jako firma spedycyjna, wykupuje ubezpieczenie od Odpowiedzialności Cywilnej Spedytora.
Takie ubezpieczenie chroni ładunek, jednak tylko do określonej wysokości, która często nie pokrywa rzeczywistych strat. Dlatego nasza firma spedycyjna oferuje swoim klientom możliwość dodatkowego ubezpieczenia cargo, które ubezpiecza towar i fracht w wysokości nawet 110%.
Czy organizujemy transport do/z Chin?
Tak, nasza firma ma możliwość zorganizowania transportu lotniczego, kolejowego oraz morskiego zarówno w eksporcie jak i imporcie do/z Chin. Dopasujemy rodzaj transportu do pilności przesyłki i Państwa budżetu.
Czy zajmujemy się transportem zwierząt?
Niestety nie, nasza firma nie ma obecnie w swojej ofercie transportu zwierząt.
Czy mamy własną agencję celną?
Tak, nasza firma ma własną agencję celną, a nasi agenci posiadają wieloletnie doświadczenie w zgłaszaniu przesyłek i współpracy z organami celno-skarbowymi.
Jak długo firma Cargo Express działa na rynku spedycyjnym?
Cargo Express jest przedsiębiorstwem spedycyjnym, które powstało w 1993 roku. Nasza firma ma więc wieloletnie doświadczenie w transporcie lotniczym, morskim, kolejowym i drogowym.